Xaime Estévez, profesor e investigador de música galega: “Con vós [artesáns] a gaita ten vida, presente e futuro”

Premiados, autoridades -la directora de Turismo de Galicia, Nava Castro; el alcalde de Ponteareas, Salvador González Solla- y miembros del jurado del Premio Cumbres del Suído.

Premiados, autoridades -la directora de Turismo de Galicia, Nava Castro; el alcalde de Ponteareas, Salvador González Solla- y miembros del jurado del Premio Cumbres del Suído.

“A identidade do pobo galego pasa sen dúbida alguna polo son dunha gaita” afirmó el profesor e investigador, especializado en música gallega, Xaime Estévez durante la entrega de los Premios Cumbres del Suído, PCS, en el castillo de Vilasobroso.

 

En esta octava edición de los Premios Cumbres del Suido, el jurado ha hecho una excepción y han sido premiados en una sola categoría, la de las Artes, tres fabricantes de gaitas: Gaitas Eduardo Represas, Obradoiro Gaitas Gil y Gaitas Jesús Represas.

 

 

El jurado ha querido hacer un especial reconocimiento, a la familia Represas como artesanos de la fabricación de gaitas, y lo quiere hacer recordando a los hermanos, Antonio, Jesús, José y Gesumino Represas García que hace casi un siglo iniciaron en Xinzo-Ponteareas esta actividad, como fabricantes de gaitas y que llegaron a estar considerados, ya en su tiempo, como uno de los mejores fabricantes de gaitas de Galicia, dijo el presidente de los PCS, Maximino Fernández Sendín.

 

Además, en la glosa de los premiados, Estévez subrayó que “para que soe unha gaita ten que haber un gaiteiro, pero un gaiteiro non fai nada sen ese instrumento, aí está a figura do artesán, do fabricante de gaitas”.

 

“O gaiteiro de Soutelo, Ricardo Portela, Henrique Otero ou o propio Carlos Núñez precisaron de sempre a complicidade dos artesáns, o seu coidado e mimo, o seu consello constante. Aquí chegamos ó que nos interesa, isto é, a que o berce da gaita galega está no lugar onde nace o instrumento da propia natureza e das mans do artesán, que dará lugar ós instrumentistas que quedan ligados de por vida ó lugar do nacemento do seu instrumento, onde acudirán sempre que o instrumento o precise como un fillo acude sempre á casa dos pais para sentirse mellor, para recibir os seus exclusivos coidados, para seguir vivindo felices”, añadió Estévez.

 

Xaime Estévez, durante su intervención.

Xaime Estévez, durante su intervención.

Terminó así su intervención: “Facer de voceiro nestes premios ós artesáns de gaitas de Ponteareas é un verdadeiro privilexio porque estou recoñecendo e agradecendo a estes artesáns que estean aí, que día a día loiten por mellorar os instrumentos en beneficio dos gaiteiros e gaiteiras, que saiban que son para nós, que representan o fogar da gaita, o lume do lar ó que nos achegamos os gaiteiros ás veces polo pracer de achegarnos, outras por estar verdadeiramente necesitados dos seus coidados e consellos, sen vós de seguro que o son dunha gaita podería ser unha rareza gravada no museo, con vós a gaita ten vida, presente e futuro e con ela o noso povo galego segue a ter banda sonora de seu”.

 

Entre las autoridades asistentes al acto estaba la directora de Turismo de Galicia, Nava Castro; el alcalde de Ponteareas, Salvador González Solla y el alcalde de Covelo, Pablo Castillo así como varios concejales de la Comarca, junto con familiares de los premiados y personas interesadas en la cultura de O Condado y A Paradanta.

 

Actuó durante el evento el grupo de gaiteiros, Fol de Coiro.

 

 

Print Friendly
Me gusta
Me gusta Me encanta Me divierte Me asombra Me entristece Me enfada